• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Förhandla ränta med Collector?

backtobasics

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
4 Maj 2019
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
7
Poäng
27
Jag har ett lån hos Collector på drygt 300 000 med en ränta på 9,45%, vilket ger omkring 2 500 kr bara i räntekostnad på det lånet varje månad.

Är det någon som lyckats förhandla ner sin ränta hos Collector, eller är det bara att försöka hitta någon annan långivare? Jag har bestämt mig för att ta tag i min situation och börja jobba bort min skuldbörda, men det kommer ta tid. Jag har en bra inkomst, men blancolån på ca 1,3 miljoner, i fyra stora lån, varav Collector har högst ränta.

Pga de höga lånen och att jag nyligen tagit ett samlingslån så är min UC ganska dålig, 1,5 för tillfället. Men jag har börjat sanera ekonomin och har en plan för att klara mina åtaganden. Jag tänker att det borde vara bättre för finansbolagen att jag har en fungerande ekonomi och kan betala tillbaka under många år framåt än att få snabba räntepengar nu och så går jag i konkurs.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Det går ofta jättebra att förhandla med Collector. Sedan, efter två månader höjer de räntan igen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp